logo RB

Infrastruktura :: Białostockie drogi dla rowerów

Obwodnica śródmiejska - "nowa" Zwierzyniecka/św. Ojca Pio

rafcik | 2009-09-02 | czytane 6200 razy | 18 komentarzy

obrazek

1 sierpnia 2009 r. otwarto "nową" Zwierzyniecką, kolejny z fragmentów Trasy Kopernikowskiej. Dzięki jego ukończeniu śródmiejska obwodnica Białegostoku w końcu jest kompletna i stanowi okrąg złożony z ulic: Kopernika - Zwierzyniecka - św. Ojca Pio - Miłosza - Piastowska - Towarowa - Poleska - Boh. Monte Cassino - Łomżyńska. Szybko ukończoną, sfinansowaną z europejskich funduszy dla rozwoju Polski Wschodniej inwestycję otwarto z typowym rozmachem. Nie zabrakło podlaskich szych w osobach wojewody, marszałka województwa i prezydenta miasta, którzy z dumą wygłosili swoje przemówienia oraz - tradycyjnie - kapłana, który poświęcił całość, dzięki czemu boża moc uchroni uczestników ruchu od wypadku. A będą nimi nie tylko kierowcy i piesi, lecz także rowerzyści, którym wybudowano wydzieloną drogę. Obejrzyjmy, oceńmy.

sciezki

Na ddr przy "nowej" Zwierzynieckiej wjeżdżamy po przekroczeniu ul. 11 Listopada lub z drogi dla rowerów przy ul. Zwierzynieckiej. Na skrzyżowaniach odnowiono starą, asfaltową nawierzchnię, jednak przy widocznym na zdjęciu przejeździe (prowadzącym na "przylodowiskową" część ddr przy 11 Listopada) przycisków nie ruszono i wciąż znajdują się po lewej stronie. Szkoda, bo remont był dobrą okazją do naprawienia bubla.

Dość o tym, spójrzmy w prawo.

sciezki

Poprawne oznakowanie poziome. O dziwo - zawczasu pomyślano o możliwości oczekiwania przez pieszych na autobus na drodze rowerowej i prewencyjnie ustawiono barierki. Można pomyśleć? Można.

sciezki

Zbliżamy się do nadziemnego przejścia nad kilkupasmową arterią. Widoczne oznakowanie poziome.

sciezki

Nie dość, że stawianie słupków w tym miejscu nie ma zbyt dobrego uzasadnienia, to w dodatku znajdują się one na skrajni.

sciezki

Spojrzenie do tyłu. Jak widać, pomyślano także o tym, by nie zmuszać rowerzystów i niepełnosprawnych do tachania rowerów/wózków po schodach. Tym oto podjazdem mogą wjechać na górę.

sciezki

Jedziemy dalej. Po prawej widoczne bariery dźwiękochłonne z wymalowanymi drapieżnikami, co by się ptaki bały doń podlatywać i rozbijać. Co się dało zauważyć na pierwszy rzut oka, nawierzchnię wykonano z masy bitumicznej. Niestety, nie jest idealnie równa. Wyraźnie odczuwalne są muldy i nierówności.

sciezki

Wysepkę na przejeździe można było sobie darować. Całe szczęście, że wszystkie krawężniki wykonano zgodnie z normami. Gdyby jeszcze tylko przycisk nie był po lewej.

sciezki

Jedziemy ul. św. Ojca Pio. Kolejny z odgrodzonych barierkami przystanków.

sciezki

sciezki

Jak widać, ściekająca z nasypu woda wmywa piach na drogę. Biorąc pod uwagę częstotliwość, z jaką sprzątane są ścieżki rowerowe w mieście, trochę się go nazbiera.

sciezki

Zakręt. Ścieżka w tym miejscu nie powinna się zwężać. Dodatkowym minusem jest słaba wzajemna widoczność użytkowników ścieżki. Jadący z naprzeciwka rowerzyści mogą się nie widzieć. Do czego doprowadza brak widoczności? Tłumaczyć chyba nie trzeba.

sciezki

Przejścia dla pieszych wymalowano wszędzie tam, gdzie potrzeba.

sciezki

Ostrzej się nie dało. Przeprowadzając rower przez widoczne w oddali przejście dla pieszych możemy dotrzeć na wybudowaną w 2010 roku ścieżkę.

sciezki

Przejazd. Nie ma się do czego przyczepić.

sciezki

Koniec. Przejeżdżając przez przejazd wjedziemy na ddr przy Galerii Białej.

Powstające w mieście drogi dla rowerów są coraz lepsze (przynajmniej kilka ostatnich, wykonanych z asfaltu). Główny mankament opisywanej ścieżki to podbudowa. Droga rowerowa przy świeżo ukończonym ostatnim fragmencie Trasy Kopernikowskiej cierpi na podobną przypadłość, co ddr do Supraśla. Już we wczesnych fazach wiadomo było, że na asfalcie natychmiast potworzą się muldy. Ktoś chyba zapomniał, że nie tylko nawierzchnia ma znaczenie. Gdyby nie pomniejsze buble, lokalizacja (lepiej, gdy ścieżki przebiegają między jezdnią a chodnikiem) i ubity piach, na który leje się na chama masę bitumiczną, byłoby doskonale. Na to trzeba jeszcze poczekać, jednak mimo wszystko odnosi się wrażenie, że sprawy zmierzają w dobrym kierunku.

komentarze

+ dodaj komentarz ilość komentarzy: 18

szyneq wyślij wiadomość

2009-09-02

Kolejna ładna ścieżka, wygodnie się po niej jeździ, no może po za tym zakrętem ze zwężeniem, tam okropnie się zdziwiłem i nasunęło mi się pytanie "co jest k... asfaltu zabrakło?" ale nie jest źle, tylko wszystkie przyciski mogłyby być po tej lepszej, prawej stronie

pawlakpl2 wyślij wiadomość

2009-09-02

No jest przyzwoicie jak na to miasto :D
Jak widać nasze kochane władze miasta mają kaprys robić raz gorszą a raz lepszą ścieżkę :P

G00DI wyślij wiadomość

2009-09-02

Tja ktoś niezłą kasę wziął za postawienie tej bezsensownej kładki nad jezdnią. Jakieś 100 metrów jest skrzyżowanie gdzie można sobie spokojnie przejść. Te 200 metrów krótszej drogi czy było warte wydania kilku milionów ?

avatar_CaMaro

CaMaro wyślij wiadomość

2009-09-02

Jechałem dziś wieczorem i przejazd przez Mickiewicza jest juz gotowy;)

szyneq wyślij wiadomość

2009-09-03

co masz na mysli mowiac gotowy, bo jak dobrze pamietam, to tam wysepka jest/byla "nieprzerobiona" i wjednym miejscu kraweznik robil sie normalny (czyt wysoki jak diabli)

gość: climbus

2009-09-03

Najbardziej wpieniające jest, że nie ma ścieżki koło "Białej" po drugiej stronie ulicy. Tak by się super leciało na Piastowską. Miejsca jest trochę więc można by było dorobić kawałek ścieżki. Ta przy samej "Białej" mogła by zostać. Ale zapewne to już rozrzutność ścieżka po dwóch stronach ulicy :(

A ludzie i tak tamtędy śmigają.

gość: jaro_kolek

2009-09-03

Mam wrażenie że powolutku, może nieco nieśmiało ale na kolejnych ścieżkach jest coraz lepiej. Najwyraźniej wytykanie błędów władzomi i realizatorom ddr-ów przynosi efekty. Chociaż nie jest rewelacyjnie, miejmy nadzieję, że będzie tylko lepiej :)

vlad wyślij wiadomość

2009-09-03

G00DI napisał(a):
Tja ktoś niezłą kasę wziął za postawienie tej bezsensownej kładki nad jezdnią. Jakieś 100 metrów jest skrzyżowanie gdzie można sobie spokojnie przejść. Te 200 metrów krótszej drogi czy było warte wydania kilku milionów ?


Problemem jest innej istoty. Ta kładka jest potrzebna (może nie takiej skali-jakby ja budowali na obciążenie czołgów) tyle że powinna wchodzić z obu stron łagodnie w teren parków- tak aby można
było iść cały czas na wprost a nie włazić schodkami gdzieś od boku.

avatar_Kaziobiker

Kaziobiker wyślij wiadomość

2009-09-03

Fajna traska, lecz ten piach spływający na ddr to nie powinno tak być :/

avatar_CaMaro

CaMaro wyślij wiadomość

2009-09-03

szyneq napisał(a):
wjednym miejscu kraweznik robil sie normalny (czyt wysoki jak diabli)


No właśnie ten krawężnik został już obniżony.

avatar_mauzer

mauzer wyślij wiadomość

2009-09-03

"(...)Sama ulica Maczka zmieni się w dwujezdniową. Po bokach z każdej strony będą drogi do ruchu lokalnego i [b]asfaltowe ścieżki rowerowe.[/b] (...)"
z porannego

nie wiem, czy to nowosc, ale ja o tym wczesniej nie slyszalem ;)

gość: chopper

2009-09-04

te slupki ktore zostaly ustawiono przy zjezdzie z kladki sa po to by nie kusilo robic wallride-a zapewne niejeden bmxowiec by sie pokusil

gość: Aleksander Wiącek

2009-09-07

Fajna trasa :) Mam pytanie - jaką szerokość max. ma ta droga rowerowa?, bo w niektórych miejscach wygląda na więcej niż standardowe 2,5 m.
Pozdrawiamy
Porozumienie Rowerowe Lublin
www.LublinRowerem.pl

avatar_rafcik

rafcik wyślij wiadomość

2009-09-07

Szczerze powiedziawszy nie przyszło mi do głowy, by ją zmierzyć. Wydaje mi się jednak, że szerokość waha się w granicach 2,5m, +/- 20cm.

avatar_Krymek

Krymek wyślij wiadomość

2009-09-08

Wszystko mi się podoba oprócz tego nierównego asfaltu. W jednym miejscu trzeba nawet uważać na lekko zapadnięty zawór(?) gazowy.

gość: MadMan

2009-09-10

Co do przycisków to czy one nie są czasami nielegalne?

smiechu wyślij wiadomość

2009-09-11

MadMan napisał(a):
Co do przycisków to czy one nie są czasami nielegalne?

Ponoć nie. Wg rozporządzenia jakiegośtam światła na skrzyżowaniu mogą być wzbudzane ręcznie tylko przez pieszych.
Szczytem ograniczenia umysłowego i niechęci do nauki (nie wiem sam co gorsze) inszych-nierów jest ustawienie działania tych przycisków na skrzyżowaniach Zwierzyniecka-11 listopada i Branickiego-Miłosza. Nie wiem czemu ma to służyć i jaki był cel chorego (moim zdaniem) umysłu goścai co to robił. Wiem natomiast czemu służy opóźnienie włączania się zielonego dla pieszych i cyklistów w stosunku do zielonego dla samochodów. Oczywiście poprawie bezpieczeństwa. Kierowca ruszając spod świateł widzi że pieszy na pasach i rowerzysta na przejeździe ma czerwone, więc jedzie. Ale nie ma tak dobrze. Proyektant to przewidział. Podpuścił kierowcę na odpowiednią odległość i tuż przed niego wypuszcza piechotę i lekką jazdę. A co, niech ma ją trochę zabawy.
PROPONUJE AKCJĘ:
Wezwanie zarządcy drogi do usunięcia niezgodności zastosowanego rozwiązania z polskim prawem.
W razie braku reakcji - skarga do wojewódzkiego sądu administracyjnego na bezczynność administracji (nie wiem czy przysługuje ale raczej powinna).
I tak aż do skutku.
pozdr

gość: Piotrek10020

2012-05-04

Na 12 zdjęciu w tym miejscu z tego ekranu dżwiękoszczelnego wypadły cegły na ścieżkę rowerową i leżą przed zwężeniem . Mogli by to posprzątać a na zdjęciu widać jak je krzywo tam ułożyli pewnie dlatego wypadły .

+ dodaj komentarz