logo RB

Kolarstwo :: Ciekawe miejsca [edytuj]

Jedno z "najmłodszych" miejsc PTR, gdzie można pojeżdzić po górkach, znajduje się w kompleksie puszczy Knyszyńskiej na północ od Białegostoku, pomiędzy miejscowościami Jurowce i Rybniki. Jadąc leśnymi przecinkami, cały czas pokonujemy nieduże, ale często strome wzniesienia. Jazdę utrudniają korzenie i niekiedy gałęzie,ale przejażdżka tu to prawdziwa frajda. Droga wiedzie przeważnie po ściółce leśnej - trawa, mech. Czesem tylko jedzie się po piasku. Jest to jeden z ...

+więcej | ibiz | 2007-04-10 | czytane 7757 razy | 24 komentarzy

Długą Rundę Podsupraśl wymyśliłem podczas kilku jesiennych wyjazdów w 2006 roku. Żal mi było tego, że przeważnie jeździmy tylko lekko "liżąc" Góry Krzemienne. A tymczasem tam i na innych okolicznych górkach, ciągnących się aż po Surażkowo i Podsokołdę, jest mnóstwo ciekawych ścieżek, po których można ganiać rowerami. Zapraszam więc na trasę, która może być jedną z wielu jakie można jeszcze wymyślić w tej okolicy. Wiedzie głównie przecinkami leśnymi, ...

+więcej | ibiz | 2007-02-26 | czytane 3331 razy | 2 komentarzy

Z okazji zimowej "przerwy" uzupełniamy brak opisów kilku kolejnych kultowych tras, którymi jeździmy podczas sobotnich i niedzielnych wypadów PTR-owych. Na początek Klasyczna Runda Podsupraśl. Za kilka dni zaprezentujemy alternatywną trasę - Dłuższą Rundę Podsupraśl. A jak tylko zejdą śniegi - zapraszamy do spróbowania sił na tej trasie. Góry Krzemienne koło Podsupraśla, to jeden z najbardziej pagórkowatych i największych obszarowo takich terenów w Puszczy Knyszyńskiej. J...

+więcej | ibiz | 2007-01-28 | czytane 3801 razy | 6 komentarzy

Na podjazd zwany jałówką od pobliskiej wsi Jałówka, dojeżdżamy drogą nr 676 w Supraślu skęcamy w lewo. Za mostem i zabudowaniami skręcamy w lewo przed parkingiem. Kierujemy się najszerszą szutrową drogą, dwukrotnie na rozjazdach trzymając się lewej strony. Mając po prawej stronie las a po lewej zabudowania i pole dojeżdżamy do charakterystycznej dróżki w las na prawo, to właśnie jałówka. Jest to podjazd na Łysą Górę (160 m n.p.m.). Sam podjazd ma długość ok. 170...

+więcej | krzysiekgrand | 2006-06-20 | czytane 1875 razy | 4 komentarzy

Do szybkiego szutru dojeżdżamy drogą nr 19 na Sokółkę. Odcinek ten zaczyna się w Czarnej Białostockiej po prawej stronie przy charakterystycznym zajeździe. Można także wjechać od strony Supraśla, jadąc drogą nr 676 ok 2,5 km za Supraślem po lewej stronie znajduje się wjazd na tę żwirową drogę. Szybki szutr (SS) to legendarny już odcinek drogi pomiędzy Czarną Białostocką a Supraślem. Szybkiej jeździe sprzyja rzeźba terenu, liczne krótkie podjazdy w pierwszej części...

+więcej | krzysiekgrand | 2006-06-20 | czytane 3223 razy | 8 komentarzy

Jadąc z Białegostoku drogą 676 w kierunku Supraśla przejedziemy przez wieś Ogrodniczki. Za wsią droga pnie się w górę. Mniej więcej w 2/3 podjazdu po prawej stronie jest polanka. Skręcamy tam w prawo i dojeżdżąmy do wielkiej dziury - to właśnie żwirownia w Ogrodniczkach. Tym razem nie zjeżdżamy w dół tylko na polance skręcamy w lewo i trzymając się jak najbliżej krawędzi dojeżdżamy do wyciągu narciarskiego. Tuż przy wyciągu jest drewniana szopa, a za nią zjazd, o ...

+więcej | krzysiekgrand | 2006-06-01 | czytane 1535 razy | 0 komentarzy

Jadąc z Białegostoku drogą 676 w kierunku Supraśla przejedziemy przez wieś Ogrodniczki. Za wsią droga pnie się w górę. Mniej więcej w 2/3 podjazdu po prawej stronie jest polanka. Skręcamy tam w prawo i dojeżdżąmy do wielkiej dziury - to właśnie żwirownia w Ogrodniczkach. Podjeżdżamy betonowym podjazdem skręcamy w lewo i zjeżdżamy w dół. Kierujemy się w prawo za jeziorem i pod górkę wjeżdżamy na dróżkę dookoła tego jeziora. Jest ona dość wyboista. Po około 50 m...

+więcej | krzysiekgrand | 2006-06-01 | czytane 1517 razy | 0 komentarzy

Jadąc z Białegostoku drogą 676 w kierunku Supraśla przejedziemy przez wieś Ogrodniczki. Za wsią droga pnie się w górę. Mniej więcej w 2/3 podjazdu po prawej stronie jest polanka. Skręcamy tam w prawo i dojeżdżąmy do wielkiej dziury - to właśnie żwirownia w Ogrodniczkach Zjazd znajduje się w starej żwirowni, widać go po prawej stronie stojąc przed podjazdem z płytami. Aby do niego dojechać, wjeżdżamy płytami i skręcamy w pierwszą w prawo w lasek. Przeważającym typem ...

+więcej | krzysiekgrand | 2006-06-01 | czytane 1464 razy | 0 komentarzy

Jadąc ul. 27 Lipca wyjeżdża się poza Białystok i około 300 metrów dalej, skręca się w lewo w kierunku wsi Sowlany. Wyjeżdżając z lasu, po około 150m, naszym oczom ukazuje się szara góra. Miejsce to zwane jest "Górka popiołów". Góry usypane są z popiołu z białostockiej elektrociepłowni. Gdy jest sucho przejazd powoduje podnoszenie się tumanów popiołu. Gdy jedzie więcej rowerzystów, to lepiej nie być na końcu. Do dyspozycji jest kilka zjazdów. Najpopularniejszy jest ...